Babaannesinin yöntemiyle milyoner oldu: 2 bin markette satılıyor

Fraser Doherty: Genç Girişimcinin Öyküsü

Fraser Doherty isimli genç bir adam, babaannesinin ev yapımı reçellerinden aldığı ilhamla dünya çapında tanınan bir markanın sahibi haline geldi.

Doherty’nin SuperJam adını verdiği reçel markası, genç yaşta başlayan bir hayalin gerçeğe dönüşmesini sağladı. Yılda 3 milyon dolarlık ciroya ulaşan SuperJam, doğal meyvelerle hazırlanan eşsiz tarifleriyle tüketicilerin gönlünde taht kurdu.

Babaannesinden Gelen Miras

Doherty, girişimcilik serüvenine 14 yaşında başlayarak komşularına sattığı babaannesinin tariflerini kullanarak kendi reçelini yapmakla adım attı. 16 yaşında “SuperJam” markasını yaratarak Tesco, Wal-Mart ve Waitrose gibi dev market zincirlerinde ürünlerini satışa sunmayı başardı. 2007 yılında büyük bir süpermarket zincirinin en genç tedarikçisi unvanını elde etti.

İskoçya’nın İkonik Markaları Arasında

İskoçya Ulusal Müzesi’nde “İkonik İskoç Markaları” sergisinde yer alan SuperJam, Fraser Doherty’ye uluslararası ödüller kazandırdı. “Yılın Küresel Öğrenci Girişimcisi” unvanına layık görülen Doherty, bu ödülü Kuzey Amerika dışında kazanan ilk kişi oldu.

Doherty’nin başarı hikayesi, “SuperJam Cookbook” adlı yemek kitabı ve girişimcilik deneyimlerini paylaştığı “Super Business” adlı kitaplarında yer aldı. Sosyal sorumluluk projelerine büyük önem veren Doherty, SuperJam Çay Partileri ile İngiltere genelinde bakım evlerinde yaşayan yaşlılara moral veren etkinlikler düzenledi.

35 yaşındaki Fraser Doherty şu anda gençlere ilham kaynağı olmaya devam ederek girişimcilik konusunda konferanslar vermektedir.